

Okulun Kalbi Kütüphaneler Okul Eylem Planımız
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programlarında yer alan okuryazarlık becerilerine ait süreç bileşenleri üç düzeyde öğrencilere kazandırılmak üzere kurgulanmıştır. Bu üç düzey; okuryazarlık türünde geçen temel bilgi, terim, kavram ve olguları tanımlama, anlama, bunların farkında olma ve duyarlılık göstermeye yönelik farkındalık düzeyi; öğrencilerin bu bilgi, terim, kavram ve olgulara yönelik bütüncül ilişkiyi fark etmelerine yönelik işlevsellik düzeyi ve edinilen bilgilere yönelik öğrencilerin eyleme geçeceği eylemsellik düzeyidir.
Okul kütüphanelerinetkin ve verimli bir şekilde kullanılması, konu uzmanları tarafından öğrenci ve ebeveyn eğitimleri verilmesi, sanat, bilim, doğa, spor alanlarında çeşitli atölyeler düzenlenmesi, öğrencilerin ilgi duyduğu konularda uzman söyleşileri yapılması, katılımcılara "deneyim odaklı" öğrenme fırsatı sunulan çeşitli etkinlikler gerçekleştirilmesi, yeni nesil gençlerin toplumsal farkındalık düzeylerini artıran sosyal sorumluluk kampanyaları düzenlenmesi vb. yoluyla öğrencilerin okuyarak ve okuryazarlığı özümseyerek keyifli anılar biriktirmesi, okuma alışkanlığı kazandırılması Okulun Kalbi Kütüphaneler Projesi'nin hedeflerindendir.